wz
TOPlist

Praktické postřehy a rady pana Čecháčka

by Pan Čecháček

Já, pan Čecháček, jsem se po velkém úspěchu mých rad týkajících se time managementu rozhodl, že se s vámi občas podělím o své know-how a zkušenosti z pracovní praxe. Tak si toho važte.

Hned na úvod vám říkám: dneska je to všechno o byznysu. A to platí i pro státní správu, školství nebo zdravotnictví… K řízení organizace je třeba přistupovat jako by se jednalo o podnik. Snižovat byrokracii, vycházet lidem vstříc. Můj pracovní úkol pro dnešní den proto zněl: přepracovat, zjednodušit a zestručnit jakýsi manuálek pro občany, který jim na bratru 10 stránkách vysvětloval, jak vyplnit dvoustránkový formulář. Lidé si prý stěžovali, že mu nerozumí a že když se podle něj řídí, končí to tradičním kolečkem od úřadu k úřadu. Doplnit to a to, sehnat chybějící štempl atd. atd. Potom znovu na ten samý úřad, kde prý jim jiný úředník dá odlišnou informaci a potom vše od začátku ještě v jednom opáčku. Obyčejný člověk prý není schopný dle našeho manuálku postupovat. Idiot.

Nesnáším, když mi tihle ubožáci přidělávají práci. Přepracovat manuálek byla řehole, ale postavil jsem se k tomu čelem. Jako první jsem zmenšil písmo a změnil řádkování. Říkáte, že na to by přišel každý ňouma? Máte pravdu, ale mě to přišlo vhod. Já se ale nespokojím s průměrností. Tímhle trikem jsem stáhl jen jednu stránku. V rukávu jsem měl ještě jednu vychytávku. Manuál jsem rozdělil na tři samostatné dokumenty. Dva z nich mají sedm stran, jeden má osm. Není nad to, jít z práce s pocitem dobře vykonané práce.
 

pošli na vybrali.sme.sk


Přidejte komentář