wz
TOPlist

Zatleskejte manažerům Telefónica O2

by admin1

„Šéfové Telefónica O2 si mohou zatleskat,“ píše se ve čtvrteční MF Dnes. Největší tuzemský telekomunikační operátor totiž loni utržil 63 miliard korun, což znamená tříprocentní meziroční růst. Ještě lépe si firma vedla v dalších ekonomických ukazatelích, konsolidovaný čistý zisk vzrostl téměř o 30 % na 10,4 miliardy.

Ouje, není to důvod k radosti, jakou že to máme v Čechách úspěšnou firmu? Člověk začíná pociťovat skoro stejné sympatie a hrdost jako v případě další a ještě úspěšnější firmy. Ten pocit je o to silnější, že snad každý z nás tuší, že k jejímu úspěchu svojí kapkou také tak trochu přispěl, byť ani nemusí být jejím zaměstnancem.

Zkušenost s Českým Telecomem, který po nedávné změně majitelů převlékl pláštík (či chcete-li rebrandoval se) na
Telefónicu O2 má snad skoro každý. Notnou dávku trpělivosti musí prokazovat zákazníci této společnosti využívající pro odesílání pošty jejích e-mailových SMTP serverů. Ano, stane se, že někdy něco nefunguje. Přetrhne se řemen, vypadne proud, či prostě přestane fungovat nějaké udělátko, bez kterého daný systém nemůže pracovat. Dle toho, o jaký se problém se jedná, voláme instalatéra, automechanika či počítačového experta. V dnešní době jsme zvyklí na určitý komfort služeb. Většina problémů tak bývá odstraněna obvykle v řádu hodin, maximálně dnů.

Problém u e-mailů odesílaných prostřednictvím služeb elektronické pošty Telefónica O2 je v tom, že e-maily v lepším případě dojdou za několik hodin, v horším případě za několik dnů, v typickém případě nedojdou vůbec. Říkáte si, že společnost disponující technickým i finančním zázemím jako Telefónica O2 podobný problém vyřeší během chvíle. Ne, možná si to neříkáte, protože patříte k těm, kteří s touto společností mají svoje zkušenosti.

Zmiňovaný stev trvá od října 2007. Asi nejtragičtější situace byla v první polovině února, v posledních dnech došlo k určitému zlepšení, byť potíže stále přetrvávají. Jako podnikatel bych vrhl všechny síly na odstranění problému a rozhodně bych neměl klidné spaní, dokud by situace nebyla vyřešena. V Telefonice mají asi jiné starosti. Klienti jim dokonce nestojí ani za to, aby je o situaci alespoň řádně informovali. I když pardóóón, možná, že se pokoušeli poslat e-mail…

Podnikání se ze své definice vykonává za účelem zisku. Většina solidních podnikatelů má vizi poskytovat co nejkvalitnější služby, budovat značku a být na svoji firmu náležitě hrdý. A přitom samozřejmě generovat odpovídající zisk. V generování zisku u Telefónica O2 problém zjevně není. Otázkou je, zda manažeři společnosti mohou být na „svůj“ podnik skutečně hrdí.

pošli na vybrali.sme.sk


2 Komentáře k článku “Zatleskejte manažerům Telefónica O2”

  1. Ty nefunkcni e-maily mohu potvrdit, nam to take zlobi uz jak dlouho. Obzvlast jsem to ocenila ve chvili, kdy jsem v patek potrebovala potvrdit nejake korektury, ktere mely jit nasledne hned do tisku… E-mail dosel pristi tyden v utery…

  2. nastesti existuje Gmail, ktery ma vlastni SMTP server se sifrovanym spojenim. Ten funguje spolehlive (a muzete si nastavit i vlastni adresu odesilatele)

Přidejte komentář